A nemzetközi sajtóbemutatón már megfogdoshattuk, mehettünk vele egy szép nagy kört, így a hazai leleplezésen már ismerősként tekintettünk a SEAT első, középkategóriás modelljére.
Egyelőre csak nézni
Mivel a hamarosan szolgálatba álló két tesztautót ügyesen bejátszották egy virágoskertbe, ma nem próbálhattuk ki őket menet közben. Helyette vendéglátóink inkább a spanyol márka jövőbeni terveiről meséltek.
Az új, első középkategóriás modelljével a kiskocsis skatulyából is szeretne kitörni a SEAT, a korábbi Audi A4-esre épülő – bár közben alaposan átdolgozott – új Exeóval. A cél érthető, egy jó árú, megbízható, tágas modellel szép szeletet lehet kihasítani az Európában hagyományosan erős flottaértékesítésekből is, de az is érthető cél, hogy a kis SEAT-okban nevelkedett, mára sikeressé váló idősebb vásárlók se pártoljanak el a márkától csak azért, mert nincs a kínálatban nekik megfelelő autó.
Egy SEAT Exeo-tulaj tipikus napja – videó
A nagy kérdés: Vajon 1’11”-nél már a záróvonalon fejezi be az előzést???
Negyven újdonság érkezik
A spanyolok a következő néhány évre negyven SEAT-emblémás újdonságot ígérnek. Például hamarosan – várhatóan valamikor szeptember, október táján – megérkezik az Exeo kombi karosszériás változata is, lesz kombi Ibiza, és lassan beköltöznek a közös nyomócsöves dízelmotorok is a SEAT-okba.
Ennek eredményeképpen már most is ők rendelkeznek az egyik legfiatalabb átlagéletkorú modellpalettával, és ez még tovább frissülhet. Lendítenének egy nagyot a tavaly legyártott 400 ezres autótömegen is, hamarosan már ennek a dupláját szeretnék értékesíteni. Nem meglepő, hogy az új piacokat leginkább Kínában és az oroszoknál keresik.
A cikk folytatását pedig a következő oldalon találják
Nagy harc lesz?
A SEAT szerint az Exeo olyan konkurensek között is megállja majd a helyét, mint a Peugeot 407-es, a Renault Laguna, a Toyota Avensis vagy éppen a Mazda6-os. Várhatóan a küzdelem nem lesz könnyű, hiszen az említett márkák modelljeikkel már évek óta a középkategória jól ismert szereplői. Ezenfelül házon belül is kemény versenytársakkal kell majd osztoznia az Exeónak a jó üzletnek számító középkategóriás autók piacán.
Mi lesz veled Toledo?
Az Exeo megjelenésével – bár korábban más hírek voltak – a Toledót idén nyártól határozatlan idejű kényszerpihenőre küldi a gyár. A név ugyan megmarad, de állítólag a következő 3-4 évben nem gördül le a gyártószalagról olyan autó, amelynek Toledo lenne a fenekére vagy bármelyik más elemére írva.
Tervek
A márka idei, magyar eladási terveiben 130-140 darab Exeo eladása szerepel. Összesen hat – három dízel, amelyből a 120 lovas kétliteres csak októbertől lesz kapható – és ugyanennyi benzines – motor közül lehet választani és a szintén háromféle felszereltség leírása van a katalógusokban. Ezek közül már a legelső, Reference kivitel is számtalan hasznos extrával érkezik, amelyek között térdlégzsák, fűthető külső tükrök és kétzónás légkondicionáló is található.
Kíváncsian várjuk, hogy a termékfejlesztésen és a gyártási költségeken megtakarított összegek megjelennek-e majd a fogyasztói árakban, illetve arra is, hogy mennyire lesz ütős ajánlat az Exeo.
Motorok, árak |
Benzines modellek Exeo 1.6 Reference 102 LE 5 954 300,- Ft Exeo 1.6 Style 102 LE 7 244 300,- Ft Exeo 1.8 T Sport 150 LE 7 945 500,- Ft Exeo 2.0 TSI Sport 200 LE 8 463 800,- Ft Dízel modellek |